joi, 19 februarie 2015

Laicul

Oamenii de ştiinţă(probabil cercetătorii britanici), au descoperit că like-urile, crează impulsri electrice cu dopamină (în creier), încarcă cu energie( sentimentul ăla că ştii că alţii te apreciază şi nu se sfiesc s-o arate). Impulsurile cu dopamină crează dependenţă.
Nu e vorba de like-uri, ci de nevoia de like-uri.
Sunt deprimată, nesigură, m-am trezit cu frică de peria de păr şi oglindă, caut rapid în drum spre serviciu, o poză reuşită cu mine, de la vreo nuntă sau ceva, îi atârn un citat înţelept despre cum tre' să te bucuri de lucruri simple, adaug un smailifeis şi dau post. Gata! Primul pas e făcut. Ajung la serviciu şi-ncep a verifica la minim 5 minute, feisbucul. Într-o zi fericită, datorită unei postări inspirate, le număr peste 30. Parcă părul meu devine mai mătăsos, oglinda mea interioară străluceşte.
Într-una prost inspirată, se nasc furtuni emoţionale.
Oricum ai da-o nu e bine. În listă, ai mai bine de 600 de prieteni şi clar, nu ţi-au dat toţi laic.
De ce dau oamenii like
Am încredere în tine. ce bine arăţi. ce deştept eşti. Helău, sunt şi eu pe aici. vreau să fac sex cu tine. hai să-i dau un laic şi lu ăsta că parcă nu-i dă nimeni. hai sa-i dau să nu creadă că am ceva cu el, etc.

Ne recunoaştem dependenţa din momentul în care şederea noastră în spaţiul virtual, sare de 3 ore pe zi.

Dacă timpul petrecut virtual cât şi implicarea afectivă este mare, dacă uiţi de faptul că feisbucul este doar un hobby, îţi muţi aşteptările spre prieteni ce nu există, uitând regulile de principiu devin dependent, astfel ajung să confund viaţa reală cu informaţiile citite. Aşa se nasc: credinţele, comportamentele noi precum şi modul în care percep lumea. Feisbucul este una dintre ferestrele spre lume, nu trebuie să fie singura.
Şi totuşi, indiferent cât de multe aprecieri virtuale am primi la o postare, tot un mesaj privat, un telefon şi o întâlnire feis tu feis fac diferenţa.

PS Cineva îmi spunea zilele trecute despre altcineva, cât de penibil este că nimeni nu-i dă like.
Aşadar e din start şi un criteriu de evaluare al persoanei lăicuite or ba.