duminică, 16 februarie 2014

Păsări pierdute


Am vărsat norii negri pe pernă. Şi ea, perna, i-a absorbit cu tot condensul şi sufocarea lor. Reumatic. Mi-am compus perna din milioane de pene. Din aripele a sute de păsări. Mi-am asumat uneori asprimea lor şi m-am mângâiat alteori afundându-mă în moliciunea lor.
Nu vreau să dorm azi. Azi nu pot respira pe perna asta. Astăzi, nu mă simt nici măcar întepată de vreo pană scapată nepotrivit acolo.
S-a instalat un soi de rigor mortis, un leşin însângerat. Colcăie şi musteşte condensul şi parcă simt şi un usor miros de mucegai.
Ce diferit şi ireal pare fiecare strat de zi.
Hohotele Arlequinului, lacrima nesinceră a Columbinei şi superficialitatea Pierot-ului. Măşti.
Alergatura Soarelui după Lună şi neînţelesul poveştii lor incestuase
Peştişorul de aur ce te amageşte lăsându-te să-ţi alegi din zecile dorinţe, doar trei, pe care, evident, nu ţi le îndeplineşte niciodată.
Pasărea Pheonix care,cică, renaşte din propria cenusă. Hmmm. Dacă nu e spulberată de vânt.
Atlantida lui Poseidon îndrăgostit de muritoarea Clito. Sau înalturile Luceafarului iubind pe Cătălina.
Greierele şi Furnica, războindu-se pe-un bob fără valoare.
Şi câte straturi ireale de zi. Şi câte îngustări de noapte. Câte poveşti cu măşti şi legende am aruncat în perna mea.
Acum trebuie să mă apuc de ornitologie. Să separ, să aleg fiecare pană. S-o atribui unei pasari. Asta chiar trebuie. S-a amestecat Columbina cu Clito, Greierele cu Poseidon. Şi vai, măcar de-aş putea să le dau un alt sens noilor cupluri. De-aş putea să le împletesc poveşti noi, chiar mai putin grozave decât cele rătăcite. Măcar de-aş putea să le aerisesc, să dispară izul de stătut şi îmbâcseala de mixtură nepotrivită.
Am vărsat din greseală norii negri, pe perna mea. Musteşte sufocându-mi plămanii, săgetându-mi articulaţiile.
Nicicum nu-mi pot sălta capul de aici. Mă vrăjesc poveştile,chiar aşa, amestecate. Mă provoacă să le asez în ordinea lor firescă. Mă ademenesc să învăţ câte ceva despre fiecare pană aruncată neglijent în perna mea.
Iar eu, azi, doar vreau.