miercuri, 8 ianuarie 2014

Intuiţie


Intuiţie. Iubesc intuiţia.
Ai intrat în librărie ca într-o cofetarie. Evaluezi cărţile după coperte aşa cum îţi alegi prăjitura după ornamente.
Mă uit la tine cum atingi curajos, cu privirea un titlu, aparent înţelept,cum mângâi învelişul lucios şi colorat. Ţi-e teamă să o deschizi. O priveşti. Doar. Asta pentru că mă observi cu coada ochiului. Ştiu că nu te temi de judecata mea. Tu doar vei fi cumpărătorul unei cărţi bune. E clar asta, pentru amandoi.
Nu-ţi trece nici măcar o secundă prin cap să o deschizi, să arunci măcar o privire spre prefaţă sau pe coperta patru, unde e câte un de ăla ce-ţi dezăvaluie un pic din adevarul cărţii. Nu! Tu esti hotărât!
N-am curaj să mă pun cu tine. De fapt nici măcar nu vreau. Îmi place sa te observ cum îţi joacă ochii în cap la vederea cărţilor frumoase.
Asta îmi place la voi, bucuria cu care evaluaţi. Hotararea cu care vă susţineţi adevarul absolut al evaluării voastre.
Sunt fericită că în biblioteca voastră nu aveţi nici măcar o carte cu miros de hartie stătută şi coperta îngălbenită de vreme. Va ador pentru asta!